Šeila Kipli,
amerikietė psichologė užaugino penkis savo vaikus. Parašė knygą, kaip reikia
auklėti vaikus. ta nuostabi knyga yra ,,Kūdikio žindymas, kaip maitinimas krūtimi formuoja šeimą". Labai
džiaugiuosi, kad toji knyga pakliuvo man į rankas, 1000 kart ačiū tam žmogui,
kuris atnešė man tą knygą- lobį , kai gimė mano vaikas. Dabar jau jis paauglys.
Tos knygos metodika tikrai pasiteisino.
Padaryti ne vieni
longitudiniai tyrimai, kaip jaučiasi ir save realizuoja vaikai, kai jie būna su
mama iki trijų metų (ji niekam nepalieka savo vaiko, nebent tėčiui, na ar
blogiausiu atveju seneliams, nes tai tas pats kraujas), ir tie vaikai, kurie eina
anksti į darželį, kas su jais nutinka poto. kokios jų savirealizacijos,
pasitikėjimo savimi galimybės. Viena mama sportininkė netgi su septynių mėnesių
mažyliu irklavo baidarę - taip dalyvavo lenktynėse. Į vaikų darželį mama tik
nusiveda vaiką pabendrauti su kitais vaikais, bet ji visuomet būna šalia, kad
vaikas visuomet jaustų saugumo jausmą, kad iškart atbėgtų pas mamą, jei jam jos
prireiktų.
Longitudinių tyrimų
dėka buvo sužinota, kad tie vaikai, kurie buvo iki trijų metų su mama, išaugo
savimi pasitikintys, turintys aukštą savivertės jausmą, ir daug ko siekė ir
pasiekė gyvenime. Tie vaikai, kurie buvo nuo anksti leidžiami į darželį, išaugo
savimi nepasitikintys, dažni atvejai buvo nerimo jausmas, baimės jausmas, žema
savivertė, tokie vaikai net užaugę negalėjo normaliai savimi pasirūpinti.
Taigi, mamoms visoms reikia žinoti, kad jei norite, kad jums nereikėtų duoti
vaikui toliau jo tolimesniame gyvenime piniginės paramos, ar kitos paramos,
reikia save visą atiduoti iki trijų metų auginant vaiką būnant visuomet kartu
su juo. Visuomet po gimimo vaiko
nešiotis lopšį su kūdikiu reikia ir tai tikrai galima, tai nesunku, to
išmokstama. Kūdikiui labai svarbu atmerkus akis visuomet pamatyti mamą. Jis
jaučiasi nesaugiai, kai atsibunda vienas, ir dar nemažai laiko praeina, kol
reikia jį nuraminti po verksmo. Labai svarbu sudaryti tokias sąlygas, kad
kūdikis neverktų. Tai jau pirmas punktas – taip suspėti, kad atmerkus jam akis
jis išvystų savo mamą – jam ji saugumo pasaulis. Kūdikiui reikalingas dėmesys. Tai
irgi jam reikia duoti. Žindant krūtimi nepatartina kalbėti telefonu ar net su
kitais žmonėmis, nes kūdikis tai jaučia ir nerimauja. Tegul tas laikas būna
skirtas kūdikiui. Augant vaikas taip pat nori
atkreipti į save dėmesį, nereikia jo šykštėti to dėmesio, reikia tai jam
duoti. To išmokstama. Visi kiti darbai, namų ruošos darbai, turi būti numeris
antras, o pirmas turi būti vaikas. Tegul jis žino ir jaučia, kad yra svarbus. Kai
vaikas ramus, ramuma aplinkoje taip pat. Jei neskirsite dėmesio kūdikiui, dar
leisite jam verkti, jūs patys nepastebėsite, kad vis viena jam atidavinėjate
energiją, šokinėjate aplink jį. Tik verksmas jūsų teigiamai tikrai nenuteikia,
o ir vaikas dar ilgainiui lieka suirzęs.
Dar saugumui būtina
sąlyga - miegoti iki trijų metų su vaiku. Tai tikrai nieko nekainuoja. Tai
malonus motinystės ir tėvystės jausmas, kai vaikas atbunda ryte, ir pabunda
šalia tėvų. Jei tėtis gali nejausti vaiko, tegul vaikas miega šalia mamos iš
kitos pusės. Yra toje knygoje visas puslapis tėčiams, viskas išaiškinta, kodėl
tai reikalinga vaiko tvirtumui, jo gyvenimo gerbūviui formuoti.Iki trijų metų mama ir vaikas kaip vienas asmuo. Nuo trijų metų vaikas įgyja jau šiek tiek savarankiškumo ir po truputį bando atsisikirti nuo mamos, tada jį reiktų pratinti atskirai miegoti nuo tėvų. (Kai kurių vaikų vystymosi raida gali užsitęsti, todėl su jais gali tekti būti net iki šešerių metų, bet vėliau jokių pakitimų sutrikimų nebūna, tiesiog nereikia nerimauti, jei vaikui būtinas toks auklėjimas). Nuo dvylikos metų vaikas jau nori pats atsiskirti nuo mamos, dar daugiau būti savarankišku.
Visi garsūs
talentai buvo žindyti krūtimi iki septynių mėnesių. Kad pienas gamintųsi, mama
turi nešioti vaiką, būsti su juo, miegoti su juo. Taip pastoviai palaikomas
ryšys.
Iki trijų metų
vaikas negali suprasti priežasties - pasekmės dėsnio. Jam jokiu būdu negalima
sakyti ,,ne ". Jei jis girdi šį žodį ir draudimus, jis ateity turės programą
nesiekti nieko gyvenime, ne galvos kad negalima. Nuo trijų metų, jau po
truputėlį galima aiškinti, gerbiant savo vaiką, trumpais sakiniais, kodėl ten
to nereikia daryti, akcentuojant į tai ką geriau vertėtų padaryti vietoj to.
Paprastas pavyzdys:
japonas uždėjo vazą ant spintos aukštai nematomoje vaikui vietoje- ir jau
problema išspręsta. O jei vaza žemai, pasiekiamoje vietoje, vaikas nori su ja
žaisti. reikia suslėpti tuos daiktus, kurių negalima duoti vaikui. nes jei jis
jų prašys ir negaus - vėl bus programa gyvenimui į ateitį - žmogus prašydamas
kažko , jau turės tą neigiamą programą - jis tiesiog pats atstums tai, ko jam
norėtųsi gauti.
Dar yra paplitęs
auklėjimas iš sovietinių laikų. Neva nereikia vaiko lepinti, nereikia nešioti.
Vaikas, nešiojamas iki tol kol negali pats vaikščioti ir netgi nešiojamas, kai
jau pats vaikšto jaučia begalinę meilę iš tėvų, taip stiprinamas jo savivertės,
savimi pasitikėjimo jausmas. Meilės
niekada nebūna per daug. Rezultatai po to ateityje būna ypač teigiami, jei jis
gauna tai ankstyvojoje vaikystėje. Džiaugiuosi, kad apie tai, jog mama turi
būti su vaiku, apie saugumo jausmo suteikimą visam vaiko gyvenimui jau mokoma
mūsų universitetuose. Tai labai svarbu vaiko vystymuisi. Kuo daugiau jį
nešiojant myluojant vystosi jo jausminė
sfera. Jam tai gyvybiškai svarbu.
Kodėl nesusitvarkoma
su paaugliais. Ogi reikia juos palikti ramybėje, kaip ir visus vaikus. Jokių
žeminimų nuo pat gimimo vaikui neturi būti. Vaikas turi būti auklėjamas kaip
karalaitis. Jis vienintelis ir nepakartojamas. va taip moka auklėti vaikus
žydai. Vaiką reikia skatinti - pagirti, kad jis tai ką mėgsta darytų. Ypatingai
sunku gyventi vaikams, kurių dominuoja smegenų dešinys pusrutulis. Tai daugiau
meninės prigimties žmonės. Jie negali tvarkytis savo kambario. Jiems patogiau ,
kad ten būrų jų tvarkinga betvarkė. Reikia jiems leisti gyventi kaip jie nori.
(Tokiems žmonėms, kurių labiau išsivystęs dešinysis pusrutulis smegenų šiaip
gyvenime daug lengviau gyventi, bet tie visokie draudimai, bukina jų
kūrybiškumą, smugdo jų jautrią sielą). Geriausiai išsireiškė Psichiatras ,
psichoterapeutas Litvakas: palikite savo vaikus ramybėje ir leiskite jiems
patiems augti. Va kur paprasčiausia metodika kaip auklėti vaikus. Vaikas turi
žinoti, jam reikia tai sakyti, kad jei net jis elgsis blogai, kad jis yra
besąlygiškai mylimas. Tai jam suteikia saugumo jausmą. Ypatingai prieš
paauglius negalima kelti balso. Jiems irgi reikalingas patvirtinimas, kad jie
yra besąlygiškai mylimi, kad jie vieninteliai ir nepakartojami.
Augindami saugiai
besijaučiančius vaikus, užauginsime naujas savarankiškų, brandžių žmonių
kartas. Tie žmonės ne tik galės pasirūpinti savimi, jie galės pasirūpinti ne tik
valstybe, bet ir visu pasauliu.
Su meile, pagarbiai – Virginija Luko
Dar noriu pridėti vieną mintį iš Šeilos Kipli knygos. Ji sulygino čiulptuko (soskės) naudojimą Taip : ,,čiulptukas - tuščiukas". Čiulpdamas savo čiulptuką vaikas negali stebėti aplinkos . Jis netobulėja, kas yra jam gyvybiškai svarbu tokiame raidos tarpsnyje. Tėveliai jaučiasi ramiai, kad vaikas ramus. Deja...geriau būtų nuraminti vaiką žodžiu, ar nukreipti jo dėmesį į kitus objektus - reiškinius. Pasaulyje tiek įdomių dalykų vyksta. Vaikas domisi viskuo, jis renka informaciją ir labai greitai tobulėja. Ar įsivaizduojate kiek gali sukaupti vaikas informacijos, kai jis taip greitai išmoksta vaikščioti, kalbėti ir t.t. ... Tuščiukas stipriai atima iš vaiko tą itin reikalingą jam tobulėjimą. Tai atsilieps ateityje.
Dar noriu pridėti vieną mintį iš Šeilos Kipli knygos. Ji sulygino čiulptuko (soskės) naudojimą Taip : ,,čiulptukas - tuščiukas". Čiulpdamas savo čiulptuką vaikas negali stebėti aplinkos . Jis netobulėja, kas yra jam gyvybiškai svarbu tokiame raidos tarpsnyje. Tėveliai jaučiasi ramiai, kad vaikas ramus. Deja...geriau būtų nuraminti vaiką žodžiu, ar nukreipti jo dėmesį į kitus objektus - reiškinius. Pasaulyje tiek įdomių dalykų vyksta. Vaikas domisi viskuo, jis renka informaciją ir labai greitai tobulėja. Ar įsivaizduojate kiek gali sukaupti vaikas informacijos, kai jis taip greitai išmoksta vaikščioti, kalbėti ir t.t. ... Tuščiukas stipriai atima iš vaiko tą itin reikalingą jam tobulėjimą. Tai atsilieps ateityje.
Puikus Jūsų įrašas. Beje tikrai puiki knyga ,,Kūdikio žindymas, kaip maitinimas krūtimi formuoja šeimą" pati skaičiau ir kitiems rekomenduoju.
AtsakytiPanaikinticia ir verta paskaityti apie vaiku aulejima http://www.15min.lt/naujiena/aktualu/emigrantai/vokietijoje-lietuvei-prireike-7-metu-kad-pasiektu-laipteli-ant-kurio-buvo-lietuvoje-592-770758
AtsakytiPanaikintihttps://www.vaga.lt/files/pdf/7502364.pdf Knyga, dalis jos, ,,Toksiski tevai"
AtsakytiPanaikintigimdymas ir t.t. http://www.informuotaspasirinkimas.lt/2017/04/gimdymo-eigos-supratimas-ir-vertinimas.html?m=1
AtsakytiPanaikintisupratimo reikia vaikams, pastiprinti pozityvu ju elgesi ir sveikatai gyvybei nepavojingu dalyku ,,nepastebeti", https://www.youtube.com/watch?v=V0A507vdlkc
AtsakytiPanaikintinarkotiku reikalai, kai yra zinios galima isvengti vartojimo tu medziagu , info kaip kunas veikia prota, kai ten jau yra narkotiniu medziagu, kaip valdyti savo norus ta tema https://www.youtube.com/watch?v=XkXzbBM5aEg
AtsakytiPanaikintilabai geras video, kokie jausmai zmogaus kokius poelgius jo itakoja, ir kada okioje busenoje zmogus gali vartoti narkotines medziagas https://www.youtube.com/watch?v=eMfqLaxgo10
AtsakytiPanaikintijei suprantate emocijas jus galite suprasti zmones https://www.youtube.com/watch?v=njKq0z6cas4
AtsakytiPanaikintivaistu besaikis vartojimas ir propagavimas kokias duoda pasekmes https://www.youtube.com/watch?v=reQNh1Lz-p8
AtsakytiPanaikinti„Vaiką bausti ar ignoruoti jo poreikius – tai lyg sugėdinti alkio jausmą“, – sako A. Kancė–Grdzelišvili. Direktorės įsitikinimu, vaiko poreikius būtina suprasti ir stengtis juos patenkinti, o ne tik dirbti su netinkamu vaiko elgesiu.
AtsakytiPanaikintiSpecialistai teigia, kad didžiausi vaikų elgesio ar mokymosi sunkumai kyla dėl tam tikrų nepatenkintų vaiko poreikių, kurie paties vaiko yra nesuvokiami, tačiau išmokstami iš dalies tenkinti netinkamai elgiantis. Pavyzdžiui, poreikio priklausyti trūkumą (pirmiausiai – šeimai, vėliau – klasei, bendruomenei) vaikas neretai kompensuoja įkyriu ar netinkamu elgesiu, nes jam asmeniškai geriau „blogas“ elgesys nei jokio dėmesio."
https://www.tavovaikas.lt/lt/pradinukas/g-53301-pazangias-a-adlerio-idejas-nuo-siol-taikys-ir-viena-vilniaus-mokykla